FAQ
Bestellen bij Cartoonkleding is eenvoudig. Volg deze stappen:
- Plaats de gewenste producten in het winkelmandje en start het afreken proces.
- Log in als u al een account heeft en controleer uw persoonlijke gegevens. Pas het adres aan als dit nodig is.
- Als u nog geen account heeft, heeft u de keuze om een account aan te maken of af te rekenen als gast. Controleer in beide gevallen uw persoonlijke gegevens.
- Start het betaal proces en maak een keuze uit een van onze betaalmogelijkheden
- Voltooi uw bestelling
U ontvangt uw bestellingen via PostNL. Als het pakket bij PostNL is afgeleverd, wordt deze doorgaans de volgende werkdag bij u bezorgd. Als de zending door de brievenbus past dan hoeft u niet thuis te zijn om uw bestelling in ontvangst te nemen. Als het een groter pakket betreft doet de chauffeur een poging om het bij u of uw buren af te leveren. Mocht dit niet lukken dan wordt het pakket bij een PostNL afhaalpunt geleverd. U heeft 1 week de tijd om het pakket hier op te halen. Hierna wordt het teruggestuurd naar Cartoonkleding en als een retour behandeld.
Wij doen ons best om uw bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren. Doorgaans is dit binnen 1 werkdag. Het kan voorkomen dat uw bestelling wat vertraging heeft. Mocht dit langer duren dan 5 werkdagen dan nemen wij contact met u op om u op de hoogte te stellen van de status van uw bestelling.
De verzendkosten zijn als volgt:
Binnen Nederland: €5,95 (+ €2,- voor avondlevering)
België: €7,95
Duitsland: €7,95
Frankrijk: €7,95
U kunt uw adres gemakkelijk wijzigen op onze website. Log hiervoor in op uw account. Ga naar uw persoonlijke gegevens en pas deze desgewenst aan.
U kunt uw email adres gemakkelijk wijzigen op onze website. Log hiervoor in op uw account. Ga naar uw persoonlijke gegevens en pas deze desgewenst aan.
U kunt uw producten retourneren naar het volgende adres:
Cartoonkleding
Zadelmakerstraat 3
2984CC Ridderkerk
Dit dient binnen 14 dagen na ontvangst te gebeuren. De producten moeten onbeschadigd, ongebruikt en ongewassen zijn. Waar mogelijk moet het product in originele verpakking worden geretourneerd. Vergeet niet uw bestelnummer bij de retour te voegen zodat wij weten van wie de retour komt.
De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.
U krijgt uw betaling binnen 7 dagen na ontvangst en goedkeuring van de retour terug gestort op uw rekening.
U kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan via een berichtje op whatsapp: 085.30.19.248, een email naar info@cartoonkleding.nl of door een bericht te sturen via het contactformulier op onze website. Geef aan wat uw bestelnummer is, om welke producten het gaat en wat de reden is dat het product niet bevalt.
Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht kunt u het product retourneren of contact met ons opnemen.
Als je ervoor kiest om bij retourneren geld terug te ontvangen en je hebt betaald met een waardebon en een andere betaalmethode, dan wordt de geretourneerde bestelling uitbetaald op de manier waarop je betaald hebt. Als je bijvoorbeeld geretourneerd hebt voor € 75,- en je hebt € 50,- hiervan betaald met een waardebon en € 25,- via iDEAL, dan ontvang je weer een waardebon van € 50,- en ontvang je het overige bedrag op je rekening.
Als je bijvoorbeeld volledig betaald hebt met een waardebon dan ontvang je bij retour ook weer een waardebon, heb je volledig betaald via bijvoorbeeld iDEAL dan wordt het volledige bedrag weer terug op je rekening gestort.
Op de waardebon staat een kortingscode. Deze code kunt u invoeren tijdens het afrekenproces. De korting wordt direct verwerkt.
Wij bieden de volgende betaalmethoden:
Ideal
Paypal
Klarna
Bancontact
Creditcard
Apple Pay
Bankoverschrijving
De betalingsgegevens die je doorgeeft om de daadwerkelijke betaling te verrichten, zijn volledig afgeschermd. We maken gebruik van een SSL-verbinding, wat betekent dat alle persoonlijke gegevens die je ons toevertrouwt worden versleuteld. Anderen kunnen deze informatie dus niet inzien of achterhalen. Je kunt een beveiligde website herkennen aan het slotje onderin je scherm tijdens het betalen.
Bij Cartoonkleding kunt u achteraf betalen. U kunt hiervoor gebruik maken van Klarna. Bezoek voor meer informatie of het aanmaken van een account de website van deze betaalmethode.
Bij onze producten staan de prijzen vermeld inclusief BTW. De BTW bedraagt 21%
Maten kunnen per merk of artikel soms anders uitvallen. Je kunt ervan uit gaan dat de lengte van je kind correspondeert met de maat (afhankelijk van de bouw). Onze maattabel geeft een richtlijn bij het kiezen van de juist maat.
Als binnen 14 dagen na de dag dat u een artikel besteld heeft, het artikel is afgeprijsd dan heeft u recht op teruggaaf van de korting.
Dus als u een product heeft aangekocht voor €10,- en binnen 14 dagen na aankoop is het product afgeprijsd naar €7,- dan heeft u recht op een teruggaaf van de korting van €3,-. Is dit bij u het geval? Stuur een mailtje naar info@cartoonkleding.nl. Vermeldt hierbij duidelijk om welk product het gaat en vermeldt ook uw bestelnummer.
Als u een klacht heeft kunt u deze mailen naar info@cartoonkleding.nl. Wij behandelen uw klacht inhoudelijk binnen 14 dagen. Mocht dit door de complexiteit van de klacht of een andere reden niet lukken dan zullen we u hiervan binnen 14 dagen op de hoogte stellen.
Op alle bij Cartoonkleding gekochte artikelen heb je ten minste 6 maanden garantie.
Na de garantietermijn: Zodra je een artikelklacht bij ons meldt, bekijken wij of er garantie van toepassing is en wat een passende oplossing voor het probleem is. Maar ook na afloop van de garantietermijn kun je met een gegronde klacht bij ons terecht. Kun je redelijkerwijs verwachten dat een artikel na een bepaalde periode en bij normaal gebruik nog goed zou moeten functioneren en is het gebrek aan het product buiten jouw schuld om ontstaan, dan kun je het artikel (laten) repareren of vervangen. In alle gevallen bewaken wij de snelle afhandeling van de klacht.
(Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie waar u als consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.)
Slijtage van zolen en hakken, kale neuzen bij kinderschoenen, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet te verwijten zijn, worden niet vergoed. Ook slijtage aan opdrukken door het niet opvolgen van het was advies ( te heet wassen, drogen in de droger) worden niet vergoed.